gry online

12.09.2008

Chleb żytni z ziemniakami

Jako że jestem fanką chlebów zytnich, ten chleb musialam upiec. Muszę przyznać że nie zawiódl moich oczekiwań - jest pyszny! Przepis jest autorstwa Mirabbelki.
Dodatek ziemniaków powoduje że jest nie tylko wilgotny ale i dlugo zachowuje swieżosc. Chlebek ma wspanialy smak,jesli ktos go jeszcze nie wypróbowal, to zachęcam do upieczenia...



CHLEB ŻYTNI Z ZIEMNIAKAMI
skladniki:
400g zakwasu 3-fazowego żytniego*
250g ugotowanych ziemniaków
600g mąki żytniej chlebowej
ok. 200g wody niechlorowanej( jesli potrzeba to trochę więcej)
2 lyżeczki soli
2 lyżeczki ziól lub kminku

Ugotowane ziemniaki przecisnąć przez praskę. Mąkę przesiać, dodać ziemniaki, zakwas, sól, ziola. Wszystko lekko zagniesć dodając wodę stopniowo, aby uzyskać lekko kleistą konsystencję ciasta. Nie wyrabiać zbyt dlugo i zbyt mocno.
Wlożyć do miski, oprószyć mąką i odstawić pod przykryciem na 40 minut.
Następnie przelożyć ciasto do foremki(ja użylam 2 keksówek) wylożonej papierem (ja naoliwilam formy) i odstawić w cieple miejsce do wyrosnięcia - musi podwoić objętosć(u mnie trwalo to 3 godz.)
Po tym czasie chlebek zwilżyć wodą (ja przed pieczeniem spryskalam piekarnik) i wstawić do piekarnika nagrzanego do temp. 220st.C. Piec ok 50-60 minut.
Wyjąć i ostudzić na kratce.
Zamiast wody mozna uzyc maslanki.

*o zakwasie doskonale pisze Mirabbelka na swojej stronie "Chleb"tutaj

1 komentarz:

  1. Zrobiłam wczoraj, pierwszy raz chyba czysto żytni chleb i tylko na zakwasie i wszytsko się udało! :) Będę sięgać po ten przepis częściej. Dzięki serdeczne!:)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...