gry online

30.09.2008

Drożdżówka z rodzynkami


Ciasto jest jednym z najprostszych i jednocześnie z najsmaczniejszych wypieków drożdżowych. Kiedy nie bardzo wiadomo co upiec, nie mam pomysłu albo ochoty na skomplikowane wypieki...piekę drożdżówkę. Przepis na nią wciąż jest przeze mnie zmieniany i modyfikowany, zależy bowiem od posiadanych składników i dodatków. Podstawowa wersja to ciasto z rodzynkami, troszkę wykwintniejsza zawiera skórkę pomarańczową, ale można użyć daktyli, owoców z konfitury lub suszonych albo orzechy.
W każdym wydaniu jest smaczna...

DROŻDŻÓWKA Z RODZYNKAMI I SKÓRKĄ POMARAŃCZOWĄ

* 1 kg maki
* 3/4 szkl. cukru
* 6 dkg drożdży świeżych
* 3 jajka
* 10 dkg masła
* 2 szkl. mleka
* 15 dkg rodzynków
* skórka pomarańczowa
* cukier waniliowy
* skórka otarta z cytryny
* 1/2 łyżeczki soli

wykonanie:
Drożdże rozpuścić w 1/2 szkl. ciepłego mleka, dodać 2 łyżki mąki i odrobinę cukru, wymieszać i odstawić na 15 min. aby napęczniało. Do dużej miski (albo do robota)przesiać mąkę,dodać cukier, roztrzepane jajka, podrośnięte drożdże, letnie mleko i wyrobić, w razie potrzeby mleka może być trochę mniej lub więcej. Jak składniki się połączą dodać resztę, a na końcu stopione i lekko przestudzone masło . Wyrobić aż będzie elastyczne i nie za gęste. Przykryć i odstawić na 1 godz do wyrośnięcia. Jak podwoi objętość można przełożyć do podłużnych, wysmarowanych margaryną foremek. Pozostawić aby znowu podrosło. Jak wypełni formy , posmarować z wierzchu roztrzepanym jajkiem lub samym białkiem i posypać cukrem i makiem. Piec w nagrzanym wcześniej piekarniku do 190 st ok 15 min., zmniejszyć temperaturę do 160 st. i piec jeszcze 30 min., aż skórka się zbrązowi.



8 komentarzy:

  1. Właśnie odkryłam dziś ten blog i wpisuję się po raz pierwszy ,ale nie ostatni .
    Będe tu zaglądać ,bo bardzo mi się tu podoba
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się... zapraszam zatem! pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie kończy się piec nasza drożdzówka :-)
    Dziękujemy za przepis, damy znać jaka była pyszna.

    Pozdrawiamy,
    Natalka z Tatą

    OdpowiedzUsuń
  4. Upiekłam drożdżówkę z kruszonką, ale nie jestem pewna, czy wyszła idealnie:( Zrobiłam z kruszoną, za mała forma, bo się trochę wylewało, ale jakoś, jak patrzę na zdjęcia, to powinno być bardziej suche, ale jak kiedyś próbowałam, to zwykle przepiekałam i twarda była i bądź tu człowieku mądry;) Pozdrawiam i podziwiam:) i piekłam z 50 min.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak myślę, patrząc na przepisy, że może za dużo drożdży używam? 40 g na 4 szklanki mąki? Help:P

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej !

    Witam z Francji ! Jestem Polka z Opola . Lubie drozdzowke.Sprobuje ten przepis jutro. Zamiast rodzynek dam skorke pomaranczowa. Dam znac jak wyszlo. Pozdrawiam ! Szukam tez dobrego przpiesu na pierniczki. Ania

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej !

    Witam z Francji ! Jestem Polka z Opola . Lubie drozdzowke.Sprobuje ten przepis jutro. Zamiast rodzynek dam skorke pomaranczowa. Dam znac jak wyszlo. Pozdrawiam ! Szukam tez dobrego przpiesu na pierniczki. Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aniu:) pochwal się jak wyszło, pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...