gry online

6.04.2009

Wiosnnie....i chleb kminkowy

Nareszcie cieplo, slonecznie i zielono...wiosna!





Zwierzaki też spragnione slońca...


...a to moje opalaczki!

...jest po prostu cudownie!

Z dnia na dzień widac budzącą się przyrode, ptaki uwijające sie przy budowie gniazd, trele za oknem budzące mnie rano i ...zaloty kocie!

Ale nie sama miloscia czlowiek żyje, trzeba jeszcze cos zjesć...a więc upieklam chleb kminkowy...

CHLEB KMINKOWY
1 duży lub 2 male bochenki

W przeddzień wieczorem nastawić zaczyn:
* 35g zakwasu żytniego
* 50g wody
* 55g mąki pszennej chlebowej

Wymieszać i przykryc sciereczką.

Na nastepny dzien rano:
* 550g mąki pszennej chlebowej
* 200g mąki żytniej typ 720
* ok. 600g letniej przegotowanej wody
* 20g soli morskiej
* 4 lyżki kminku

Do miski z zaczynem dodać skladniki ciasta i wymieszać. Wyrobic albo ręcznie albo mikserem, do momentu aż utworzy się gladkie i elastyczne ciasto.
Jeżeli potrzeba dodać odrobine wody lub maki, ciasto ma byc dosyć miekie.
Do naoliwionej miski przelozyc ciasto i przykryć na ok. 3 godz, skladając co 1 godzinę.
Wyjąć na blat i uformować chleb. Wlozyć do koszyka wylożonego omączoną sciereczką i pozostawić do wyrosniecia.
Nagrzać piec z kamieniem (ok 1 godz.) do 220stC. Naparować i wlozyć wyrosniety chleb. Po 1 minucie znowu spryskac piekarnik. Po 15 minutach zmniejszyć temp. do 200stC i piec jeszcze ok.30-35 min. aż skórka będzie rumiana.
Wyjąć i ostudzić. Kroic po 4 godz. Smacznego!



Chleb jest mięciutki i aromatyczny, ma bardzo smaczna skórkę...Polecam!


9 komentarzy:

  1. Uwielbiam chleby z kminkiem! Wyglada smakowicie :)

    Ja pieke zytni z kminkiem z tego przepisu : http://piekarniatatter.blogspot.com/2008/03/40-zytni-z-kminkiem.html
    moze juz go znasz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekny! Nic wiecej nie musze pisac :)

    OdpowiedzUsuń
  3. chleb piękny
    Ale te pieski jeszcze piękniejsze ,takie do wycałowania i wygłaskania

    OdpowiedzUsuń
  4. Chlebek cudo, a zdjęcia wiosny i opalających się psiaków rozczulające :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten chleb mnie przekonuje! A zwierzaki wytargaj za uszami ode mnie, pięknie się opalają. Zwierzęta pozostające w przyjaźni to bardzo miły widok. Lubią się?

    OdpowiedzUsuń
  6. Bea ja też uwielbiam chleby z kminkiem, czasem dodaję go do chlebów, które w przepisie go nie miały...a ten od Tatter piekłam, jest bardzo smaczny (zresztą żytnie to moje ulubione!)

    Zawszepolka dziękuję!

    Margot one są przede wszystkim do całowania i głaskania, zresztą to wiedzą i wykorzystują w odpowiednich momentach...

    Tili dziekuję, u nas bardzo ciepło, wręcz letnia pogoda.

    An-na chlebuś bardzo polecam, jest bardzo smaczny, a psiaki juz wytargałam za Was, są bardzo wdzięczne za te pochwały!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna wiosna u Ciebie. Taka zielona trawa jest u Ciebie już? Ja posadziłam bratki na balkonie...
    Chleb wpisałam na liste do testowania. Bardzo mi sie podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widze Kass, ze mamy podobne smaki :) Milo jest tak wirtualnie spotkac podobnych nam ludzi :) Bardzo to fajne uczucie :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. kasiac tak, wiosna w pełni, chociaż jeszcze nie miałam czasu na sadzenie to mam w planie...jak skończę projekt, pewno po świetach.

    Bea- bardzo to fajne mieć tylu wspaniałych znajomych, z różnych miejsc Polski i Świata...a jeszcze jak to sa osoby o podobnych zainteresowaniach i upodobaniach, cóż więcej chcieć! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...