gry online

29.06.2009

Bułka drożdżowa z maszyny do chleba



Bywa że nie mam czasu lub ochoty na dlugie stanie w kuchni, wtedy drożdżówka pieczona w maszynie do chleba jest dobrym rozwiazaniem.
Lubię eksperymentowac z przepisami na chlebki i ciasta z maszyny, choc wypieki z automatu nie należą do moich ulubionych.
Uważam jednak że niektóre są bardzo smaczne. Metodą prób i blędów doszlam do poniższego przepisu.
Bulka wychodzi mięciutka i puszysta, a smakiem niewiele odbiega od przygotowanej metoda tradycyjną i upieczonej w piekarniku. Nie wymaga przy tym prawie żadnej pracy...skladniki umiescic w pojemniku automatu, nastawic program i czekac, wykorzystując czas na inne sprawy...



BULKA DROŻDŻOWA Z RODZYNKAMI I ORZECHAMI
/pieczona w automacie do chleba//

400g maki pszennej np. tortowej
200ml mleka
1 jajko
70g masla stopionego
2 plaskie lyzeczki drożdzy instant
2 szczypty soli
5 lyzek cukru
3 lyzeczki cukru z prawdziwą wanilią
skórka otarta z 1/2 cytryny

1/3 szkl. rodzynek
1/3 szkl. orzechów wloskich

żóltko + 2 lyzki mleka - do smarowania

Do pojemnika maszyny do chleba wlac mleko, rozbeltane jajko, stopione maslo, sól i cukier z cukrem waniliowym. Na to wsypac mąkę i na wierzch rozsypac drożdże i skórkę z cytryny.
Maszynę do wypieku chleba nastawic na program 'szybki', stopień zrumienienia sredni, kategoria wagowa I.

Mozna po uslyszeniu sygnalu dźwiękowego wsypac rodzynki i orzechy.
Ja zazwyczaj wyjmuję szybko ciasto z maszyny (zamykając klapkę), usuwam jednoczesnie mieszadla i zagniatam z dodatkami. Wkladam do pojemnika automatu ciasto i zamykam maszynę.
Zapobiega to:
1/ zbytniemu rozdrobnieniu rodzynek przez mieszadla
2/ trudnosci w wyjęciu wypieku z pojemnika
3/ powstaniu dziur, które pozostawiają mieszadla

15 minut przed koncem programu posmarowac ciasto rozmąconym żóltkiem z mlekiem.

Z tego przepisu mozna oczywiscie upiec ciasto w piekarniku, wyrabiając ręcznie lub mikserem. Czas pieczenia wynosi wówczas ok. 35-40 min. w temp. 180stC.
Polecam!


36 komentarzy:

  1. Kass, ta drożdżówka nic ,a nic nie przypomina tych z maszyny i to jest komplement dla drożdżówki :D
    Bardzo urodziwa

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, ja też czasem po prostu wlewam i wsypuję i już ;)
    A ten przepis drukuję na najbliższe "brak ochoty na prace ręczne" ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Kass, szybki program to masz taki na półtora godziny?

    OdpowiedzUsuń
  4. wypróbuję, bo jeszcze nie zaliczyłam żadnego słodkiego wypieku z mojej maszyny, a chałeczka wygląda zachęcająco..

    OdpowiedzUsuń
  5. pieknie wyglada,maslelko do niej i szklanka mleka......:))

    OdpowiedzUsuń
  6. margot ona w smaku tez nie jest 'maszynowa'
    Mafilko ja mam program 'schnell' czyli 'szybko' i trwa 1godz.i 58 minut
    reve82 spróbuj i napisz jak smakuje
    Gosi@ tak z masełkiem i mlekiem alko kakaem najlepiej smakuje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja włączyłam na szybki i tam było60 min nie doczytałam :( teraz dopiekam w piekarniku

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kass, wygląda zachęcająco, bo nie przypomina wypieków z maszyny... Może to i dobrze mieć maszynę, by nas czasem wyręczyła? Sama nie wiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz racje, i ja czasami uzywam maszyny do wypieku, np. w bardzo upalne dni, choc oczywiscie wole wypieki z pieca rzecz jasna ;)
    Przepis zanotuje i niebawem wyprobuje :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zazdroscze maszyny. Bardzo. Chociaz lubie wyrabiac ciasto to przyznam szczerze ze czasami bardzo by mi sie taka przydala :)))
    A babka mega puszysta!
    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam :) zrobiłam!to mój pierwszy wypiek w maszynie!!jest bardzo smaczne. Dziękuję za przepis:)))
    elfor

    OdpowiedzUsuń
  12. elfor - bardzo się cieszę, następne będą jeszcze smaczniejsze, pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo smaczne, smakuje jak chlebek turecki, tylko mi ciasto przypaliło się po bokach i od spodu, a program na 1h 20min. Może moja maszyna coś fiksuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piekę na programie szybkim, który trwa prawie 2 godziny (mam automat na 2 mieszadła) i nigdy się nie przypala, nawet czasem dopiekam jeszcze 30 minut bo lubimy wypieczone, może rzeczywiście coś z maszyna nie tak...
      pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  15. It's an awesome article in support of all the online people; they will take benefit from it I am sure.

    Stop by my weblog - jobs online from home

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wmaszynie od lat wyrabiam chleby,ciasta drożdżowe,ale piekę w piekarniku.Jest ona w mojej kuchni niezbędna.Tym razem też tak zrobię.Babka wygląda obłędnie.Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow, wonderful blog layout! How long have you been blogging
    for? you make blogging look easy. The overall look of your site is excellent,
    as well as the content!

    Also visit my weblog ... pirater un Compte facebook

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja mam problem z automatem jest niemiecki a nie było instrukcji i nie wiem program; szybki '' kolor skórki '3' waga widoczna i tylko tyle serdecznie pozdrawiam .Cecylia.

    OdpowiedzUsuń
  20. Rewelacyjny przepis, własnie dzisiaj upiekłam i czekałam aż wystygnie żeby pokroić i spróbować. Jest nie za słodkie jak dla mnie w sam raz, nie miałam orzechów dlatego dałam prawie szkalnkę rodzynek. Maszynę mam od trzech tygodni i eksperymentuje z nowymi przepisami z internetu ponieważ te załączone z maszyną są "nudne" i smakiem są bardzo podobne. Ważne ! Piekłam na programie "wypiekany szybko biały chleb" czas 2:50. Przepis wydrukowany i "zaksięgowany" Dzieki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, bardzo mnie cieszy że bułka Ci posmakowała, ja jutro z samego rana też zamierzam ją upiec bo u nas taki tropik że piekarnika włączać nie będe, pozdrawiam:)

      Usuń
  21. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, tez ją lubimy , pozdrawiam 😊

      Usuń
  22. Właśnie się wyrabia,tylko nastawiłam program 4 w tym z Silver Cresta na słodkie ciasta .mam nadzieję,że wyjdzie,bo od tygodnia mam ochotę na nią

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, mam nadzieję że wyjdzie i będzie smakował, pozdrawiam 😍

      Usuń
  23. Od dawna poszukiwałam dobrego przepisu i w końcu znalazłam i wypróbowałam.Ten przepis nie jest dobry,on jest wspaniały.Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się że wyszła dobrze i smakuję. Pozdrawiam 😊

      Usuń
  24. Przepis jest doskonały, ciasto wyszło puszyste, mięciutkie i pyszne w smaku. Dziękuję za wspaniały przepis 👏🍀 pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi że przypadł do gustu, pozdrawiam 😊

      Usuń
  25. Witam, czy można mąkę pszenną zamienić na pełnoziarnistą lub owsianą, nie mogę białej zwykłej mąki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, nie piekłam tej drożdżówki z takiej mąki więc nie wiem, ale jeśli Pan/Pani piekła tradycyjnie drożdżówkę z innej mąki i wyszła to myślę że w maszynie także wyjdzie. Drożdżowe wypieki lubią mąki z glutenem , zatem trzeba wypróbować. Pozdrawiam 😀

      Usuń
    2. Może być mąka pełnoziarnista,owsiana, orkiszowa lecz różni się dodaniem innej ilości wody

      Usuń
  26. Wczoraj upiekłam ją z mąki pełnoziarnistej typ 1850, zamiast cukru dałam ksylitol, orzechów nie miałam, dałam pół szklanki rodzynek, wyszła super, już jej nie ma a dzieciaki chcą jeszcze 😊 w mojej wersji spokojnie mogą ją jeść osoby z cukrzycą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super, cieszę się że wyszła i smakowała. Pozdrawiam 😊

      Usuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...