gry online

9.08.2009

Kruchy placek śliwkowy z kruszonką kokosową. Wyróżnienie.





Letnie, mocno kruche, pyszne ciasto ze sliwkami.
Pierwszy raz jadlam to ciasto u mojej cioteczki (gospodyni 'starej daty'). Rok rocznie stalo na stole jako dodatkowy wypiek, 'taki zwyczajny' - jak mawiala. A ciasto nie jest 'zwyczajne', wedlug mnie (i nie tylko...) ciasto jest 'nadzwyczajnie' dobre!
Polecam!







KRUCHY PLACEK ZE SLIWKAMI I KOKOSOWĄ KRUSZONKĄ

/duża blaszka z piekarnika/

ciasto:
35 dag mąki tortowej
1 jajko + 1 żóltko (bialko odlożyc do miseczki)
3 lyżki smietany kwasnej
5 dag masla
5 dag margaryny
5 dag smalcu
1 duży cukier waniliowy
1/2 szkl cukru
1 lyżeczka proszku do pieczenia

Posiekac tluszcz z mąką i proszkiem do pieczenia, dodac cukier i cukier waniliowy. Następnie wbic jajko, żóltko i dodac smietanę. Wszystko razem zarobic nożem i na końcu szybko zlepic i szybko zagniesc. Owinąc w folię spożywczą i wlożyc do lodówki.

Wlączyc piekarnik, nastawic temperaturę: 180stC.

Przygotowac kruszonkę: widelcem polączyc w micse poniższe skladniki i też wlozyc do lodówki.

kruszonka:
20 dag mąki
15 dag masla
5 dag wiórków kokosowych
1 cukier waniliowy
10 dag cukru (dalam trzcinowy)

na oblożenie;
80 dag sliwek (najlepiej węgierek!)

Sliwki umyc, przepolawiając na pól wypestkowac.

Dużą blache z piekarnika wylożyc papierem do pieczenia lub wysmarowac tluszczem. Wyjąc ciasto z lodówki, rozwalkowac na wielkosc formy, tworząc maly rancik dookolnie. Pozostale bialko roztrzepac widelcem i pędzelkiem rozsmarowac po ciescie.
Poukladac sliwki przecięciem do góry i posypac zchlodzoną kruszonką.

Wstawic do nagrzanego piekarnika na ok 35-40 minut, aż się ladnie zrumieni. Wyjąc na kratkę i jeszcze cieple pokroic w kwadraty lub prostokąty...Smacznego!




***


Jest mi niezmiernie milo z powodu wyróznienia , jakie otrzymalam od Aty. Bardzo dziekuję, mam tez nadzieję że dzięki mnie Ata nie przysloni slońca na calej ulicy:)))...
A ja chcialabym przekazac tę nagrodę kolejnym wspanialym blogowiczkom:

Ori - za serce dla zwierzaków i mądrosc życiową
An-nie za kulinaria i literackie podpowiedzi
Malgosi - za wspaniale zdjęcia i przepisy
Zawszepolce - za to że jest zawsze mądrą i wspanialą Polką
Kasi - za opowiesci nie tylko kulinarne
Raincloud - za fantastyczny blog o sztuce.

19 komentarzy:

  1. Kass nie wiem od czego zacząć :)
    Bardzo gratuluję wyróżnienia. Jak najbardziej się Tobie należy.
    Ciasto wygląda przepysznie. Okropnie żałuję, że nie mogę tych wszystkich pyszności upiec. Bo niewątpliwie zjadłabym je sama. Do ostatniego okruszka :) I bardzo dziękuję za wyróżnienie. To dla mni wiele znaczy :*

    OdpowiedzUsuń
  2. ostatnio tak bardzo polubilam kokosowa kruszonke ze bede ja najprawdopodobniej robila do wiekszosci przepisow zawierajacych kruszonkę :)) mniamusnie wygląda to ciacho... i z wegierkami... ach...
    gratuluje! :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Najpierw o cieście. :) Mnie bardzo zaintrygował dodatek smalcu... I tak się zastanawiam, czy przypadkiem smak i powodzenie tego cudnego placka nie leży właśnie w nim...? :)

    A ja Kass gratuluję serdeczne wyróżnienia, jednocześnie dziękując za przekazałaś je również i mnie. :) Bardzo mi miło! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No i kolejne ciacho do wypróbowania :-)
    Jak tak dalej pójdzie, to faktycznie jako ten słoń zasłonię cały świat dzięki twoim słodkościom ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bo te niby zwykłe ciasta są najbardziej niezwykłe, bo najlepsze ;-) I ja je sobie zrobię, jeszcze w tym sezonie :-)
    Gratuluję wyróżnienia :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Kass, Twoje zwykłe-niezwykłe ciasto przypomniało mi o podwieczorkach mojego synka kiedyś w przedszkolu, kiedy chodził do Sióstr Elżbietanek. (pisałam o tym nawet przy podwieczorkowych bułeczkach). często moje dziecko odbierałam wcześniej i podwieczorek dostawał "na wynos" i dzielił się ze mną w domu. Kiedyś przyniósł najlepszą na świecie szarlotkę. Nazajutrz zapytałam siostry o przepis i powiedziała, że, tak jak u Ciebie dzisiaj, gwarancją sukcesu jest mieszanie różnych rodzajów tłuszczy!
    Gratuluje Ci wyróżnienia, naprawdę, tak jak w banerku "kocham Twój blog, bo jest jedyny w swoim rodzaju" i jednocześnie dziękuję za przyznanie mnie wyróżnienia. Bardzo mi miło!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta kokosowa kruszonka swietnie musi pasowac w tym zestawieniu smakowym, do wyprobowania :)

    I gratuluje wyroznienia!

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kasiu,
    A. gratuluje wyroznienia
    B. kokosowa kruszonka brzmi i prezentuje sie wybornie, nie znam takiej, pewnie najwyzszy czas sporobowac?
    C. pojawil sie u Ciebie Modigliani, bardzo lubie "Donna in nero" choc smutne sa te twarze, nieprawdaz?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Kasiu, gratuluję nagrody :) A że w pełni się Tobie należy potwierdza chociażby to ciacho i ta kusząca kokosowa kruszonka :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Kass, gratuluję serdecznie i dziękuję pięknie! A z ciast owocowych to placek ze śliwkami jest na pewno jednym z najlepszych :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Poleczko - dziękuję, Tobie też się należy!

    viridianka - tak, jest bardzo dobra, mnie też bardzo smakuje, dziękuję!

    Małgosia - może coś w tym jest że smalec dodaje kruchości...ja nie stosuję smalcu wogóle, ale tu użyłam bez zastanowienia i nie żałuję, mam kilka przepisów w których uzywam.
    Dziękuję i Tobie równiez gratuluję.

    Ata - myślę że tak źle nie będzie..i dziekuję raz jeszcze!

    Mafilka - zgadzam się w całej rozciągłości, dziękuję.

    kasiac - ja też tak myślę, ta kombinacja dobrze wpływa na smak i kruchośc ciasta. Dziekuje i gratuluję!

    Bea - tak dobrze smakuje więc polecam, Dziękuję!

    Buruuberii - a. dziękuję, b. tak jest pyszna, polecam!
    c. smutne ale pełne wyrazu, bardzo lubię te mimo smutku, ciepłe portrety w których czuję włoskie słońce...

    OdpowiedzUsuń
  12. Tili - dziękuje i namawiam do upieczenia!

    An-na - zgadzam się z Tobą, to też dla mnie jedne z najsmaczniejszych ciast. Dziekuję, Tobie też sie należy!

    OdpowiedzUsuń
  13. hm ,bardzo ciekawe to ciasto ,hm a ten smalec konieczny jest?

    OdpowiedzUsuń
  14. Gratuluję zarówno wyróżnienia, jak i obu blogów. I dziękuję za wyróżnienie dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  15. margot - nie wiem czy konieczny,on nadaje kruchości ciastu ale myślę że jesli zastąpisz innym tłuszczem to tez będzie pyszne.

    Raincloud - dziękuję i Tobie też gratuluję wspaniałego blogu!

    OdpowiedzUsuń
  16. Na Twojego bloga trafiłam dopiero w minionym tygodniu, ale już jestem tu stałym gościem. Przeglądam przepisy i szukam inspiracji. Panuje tu taka domowa, ciepła atmosfera. Nie wiem jak to się stało, ze Cię Kass przeoczyłam, bo już kilka blogów prowadziłam, w tym i kulinarne i zawsze miałam "bogate zakładki". Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne i pyszne ciasto. Bardzo lubię drożdżowe ciasta :)
    Gratuluję wyróżnienia!!:)))

    OdpowiedzUsuń
  18. migdałowa - miło mi ze Ci sie u mnie podoba, dziękuję i pozdrawiam.

    majana - dziękuję, ciasto jest bardzo smaczne (ale to kruche ciasto), pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Kass, "ustrzeliłam Cię" Napiszesz coś o sobie?

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...