gry online

1.01.2011

Smacznie rozpoczęty Nowy Rok...






...czyli Tort czekoladowy ze śmietaną na start.
Tradycyjnie w przeddzień Sylwestra przygotowuję jakieś smaczne ciacho, by odpowiednio przywitać Nowy Rok...  będzie wówczas słodki i dobry:))
Tym razem upiekłam ciasto... czekoladowe! (wiem, wiem...:)) , przełożyłam je kremem...no jakim?  oczywiście czekoladowym! (jakże inaczej:)) ale tym razem lekkim, na bazie bitej śmietany, która także wylądowała na górze tortu w formie czapy śniegowej :)
Polecam wszystkim lubiącym ciasta czekoladowe!

TORT  CZEKOLADOWY  ZE  ŚMIETANĄ

/tortownica o śr. 26-28cm/

ciasto:
*  1,5 szkl mąki tortowej
*  1 łyżka mączki ziemniaczanej
*  6 jajek
*  niepełna szkl cukru pudru
*  1 szkl oleju słonecznikowego
*  2,5 łyżki ciemnego kakao
*  1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
*  cukier waniliowy
*  aromat migdałowy

do nasączenia:
*  alkohol (rum, dobra wódka lub nalewka)

krem:
*  1 litr śmietanki 30%
*  4 łyzki cukru pudru
*  cukier waniliowy

*  150g czekolady (100g gorzkiej + 50g mlecznej)

dodatkowo:
*  dżem pomarańczowy


Wykonanie:
Do miski miksera wlać białka (żółtka osobno) , dosypać cukier i ubic na sztywno. Dodawać po żółtku i dalej ubijać na szybkich obrotach. Potem wlewać wąskim strumieniem olej i ubić. Wymieszać suche składniki: mąki, cukier waniliowy, proszek do pieczenia i kakao. Zmniejszyć obroty miksera i wsypując mąkę z dodatkami, wyrobić. 
Nagrzać piekarnik do 180stC.
Tortownicę natłuścić i wysypać bułką tartą. Przełożyć do niej ciasto.
Wstawić do piekarnika na 50 minut. Sprawdzić patyczkiem czy upieczone i wyjąć na kratkę.  Po lekki przestudzeniu otworzyć i zdjąć brzeg formy.  Po całkowitym ostudzeniu przekroić w poprzek na dwie części.
Przygotować krem:
Ubić bitą śmietanę, na końcu dosypując cukier i cukier waniliowy. Połowę  śmietany odłożyć do dekoracji wierzchu.
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej lub mikrofalówce.  Lekko przestudzić, dodać kilka łyżek śmietany** i wymieszać. Dodać kolejną partię śmietany i znowu wymieszać do całkowitego połączenia. Dodając po kilka łyżek delikatnie wymieszać, aż powstanie gładki i jednolity krem.  

Spód ciasta nasączyć alkoholem, posmarować dżemem pomarańczowym, a potem  kremem czekoladowym.  Wyrównać powierzchnię i przykryć nasączonym alkoholem wierzchnim plackiem. Całość przykryć bitą śmietana i posypać starta czekoladą. Ciasto schłodzić w lodówce przez kilka godzin. Powinno się 'przegryźć'.
Tort jest najsmaczniejszy na drugi dzień.
Smacznego!





**Dodawać śmietanę do czekolady, nie odwrotnie!  W przeciwnym razie będzie trudno wymieszać, nie 'rozbijając' ubitej śmietany, a krem będzie 'ciężki'.



19 komentarzy:

  1. Niech będzie smaczny, słodki i zdrowy. Ten nowy rok!

    Informacje o dodawaniu śmietany do czekolady natychmiast przekazałam mojemu M. Lubi takie desery :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Alez cudowny tort Kass! :)
    Zapewne pyszny, no bo jak inaczej może smakować czekoladowy tort :))
    Oblizuję się:))
    Mi zostało jeszcze troszkę ciast od świąt,więc nie piekłam nic na sylwestra i Nowy Rok.
    Pozdrowienia ślę:)
    Majana

    OdpowiedzUsuń
  3. ach ile czekoooolady :)
    wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  4. oh, jak ja lubię takie torty!
    Kasiu, piękne widelczyki masz!
    Życzę Ci dużo szczęścia w Nowym Roku:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudownie pysznie wygląda ten tort:) Dużo szczęścia w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  6. tak zwana rozpusta nie ciasto , mlask :P
    Dosiego Nowego roku życzę Kass Tobie

    OdpowiedzUsuń
  7. Kasiu co ja bym dała za kawałek takiego torta... Wygląda zjawiskowo! Przepysznie! No i w moim ulubionym smaku :)

    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kasiu!!!cudny,ja skubne lyzeczke,bo u mnie czekoladowy nie przejdzie...musialabym go sama zjesc,pyszny...

    OdpowiedzUsuń
  9. Obśliniłam się... ;)))

    Wszystkiego dobrego w TYM roku Kasiu :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, ale delicje! Pycha po prostu! Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  11. mmm... takie ciacho to zjadlabym z przyjemnoscia:) wyglada przepysznie:)

    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. I ja się chętnie skuszę na taki smakołyk. Niezwykle apetyczny tort. A nowy rok na pewno będzie taki słodki i dobry:)
    Serdecznie pozdrawiam w nowym roku:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniały! Uwielbiam takie czekoladowe cuda!

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdecydowanie mój typ! :-) Takie torty mogę jeść codziennie.

    OdpowiedzUsuń
  15. jeżeli Nowy Rok będzie taki jak ten tort to ja nie mam nic przeciwko...
    wszystkiego dobrego Kasiu!

    OdpowiedzUsuń
  16. by marzenia się spełniały w tym Nowym ROku ;]

    ale rozkosz. tyle czekolady...

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczny tort i śliczne zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...