gry online

30.05.2012

Łatwe ciasto z truskawkami




Wreszcie są! 
Truskawki to jedne z najpyszniejszych, według mnie, owoców.  Mają w sobie polskie słońce, zapach polskich pól, wiosennego wiatru, pyszny i soczysty miąższ...
Czekam na nie tak długo, tęsknię za nimi jak za czymś ukochanym...
Kiedy się nareszcie pojawią, najpierw muszę nacieszyć się ich smakiem i wyglądem, zapachem, piękną barwą... delektuję się nimi:)
Tak szybko mija sezon na truskawki, że nigdy nie zdążę nacieszyć się na zapas... choć przetwory z ich udziałem zawsze robię. 
Ciasto w typie: łatwe i pyszne.  W zasadzie to klasyk, ciasto ucierane, które piekę także z innymi owocami sezonowymi... a z truskawkami smakuje wybornie!
Polecam!


ŁATWE CIASTO Z TRUSKAWKAMI
/forma 25x38cm/

*  6 jaj
*  1 szkl oleju roślinnego
*  2,5 szkl mąki pszennej
*  2 łyżki mąki ziemniaczanej
*  szczypta soli
*  1,5 szkl cukru
*  otarta skórka z cytryny lub cukier waniliowy
*  2 łyżeczki proszku do pieczenia

*  ok 75dag truskawek

Owoce obrać, umyć, pozostawić na sicie aby obciekły.
Oddzielić białka od żółtek.  Do miski miksera włożyć białka i sól,  ubić pianę, pod koniec dodać cukier.  Ciągle ucierając dodawać po jednym żółtka, a następnie wlewać cienkim strumieniem olej.  Wyłączyć mikser, dodać mąkę pszenną i ziemniaczaną z proszkiem do pieczenia i wymieszać warzechą. 
 
Formę wyłożyć papierem do pieczenia i wylać do niej ciasto.  Wyłożyć na wierzch truskawki, jeśli są duże, przekroić na połówki i układać przecięciem do góry.

Piec w temp. 180stC przez 50-55 minut, lub z termoobiegiem w temp. 170stC przez 45-50 minut.
Sprawdzić patyczkiem , jeśli potrzeba - dopiec jeszcze przez kilka minut.




Ostudzić, posypać cukrem pudrem i ....jeść z apetytem popijając chłodną zieloną herbatą, siedząc w ogrodzie i podziwiając maj:)))
Smacznego!









42 komentarze:

  1. ależ apetyczne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne! jak ja bym chciała, żeby ktoś dla mnie upiekł takie ciasto...

    OdpowiedzUsuń
  3. Dieta. Dieta. Dieta. ;-(((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu dieta dieta ale kawałek ciasta nikomu jeszcze nie zaszkodził:))

      Usuń
  4. Faktycznie łatwe :-) Ale jak widzę efekt rewelacyjny. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę że oprócz miłości do maja łączy nas zamiłowanie do zielonej herbaty :)
    Ja niestety nawet nie zaczęłam sezonu truskawkowego mam nadzieje że nie obudzę się jak już ich nie będzie :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sezon dopiero się zaczyna więc na pewno zdążysz się ich najeść:) ...co do herbaty, to fakt bardzo lubię zieloną, szczególnie upodobałam sobie 'twinings jaśminowy', pozdrawiam:)

      Usuń
  6. slicznie Kasiu opisalas zalety truskawek, my tu niestety nie mamy sezonu-truskawki sprowadzane tej samej jakosci i w tych samych cenach caly rok...Ale do ciasta sie nadają, wiec chetnie skosztuje takiego ciasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu bo polskie truskawki sa po prostu pyszne! mają zupełnie inny smak niż te importowane, ale 'jak sie nie ma co sie lubi to się lubi co się ma'...pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Śliczne zdjęcia i piękne, pyszne ciasto. Truskawki są takie pyszne! Kocham je na surowo i kocham w ciastach. Pyszności:)
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majanko dziękuje, ja tez uwielbiam truskawki, pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Maj jest piękny a ciasto pysznie wygląda! Truskawki, ach truskawki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja na początku sezonu się delektuje. Potem mam zaspokojony smak i nie szaleje z truskawkami. Na końcu się budzę, uświadamiam sobie, ze to już końcówka, a następne za rok i się na nie rzucam:) W tym roku mam własne (balkonowe:), które mają owocować kilka razy w ciągu sezony, więc może nie przegapię.
    Ciasto jak zawsze smakowicie wygląda. Moją niesamowitą ochotę na ciasto z truskawkami zaspokoiła w niedzielę niezastąpiona babcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam u Ciebie na blogu te truskawki, podziwiam! ja w zeszłym roku tez prawie przegapiłam... dobrze mieć babcię:))) pozdrawiam!

      Usuń
  10. Mam pytanko, bo dopiero zaczynam przygodę z pieczeniem :) Czy te ciasto jest bardziej suche czy raczej wilgotne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest ciasto ucierane, smakuje jak trochę cięższy biszkopt ale nie jest suche bo zawiera olej no i truskawki nadają mu wilgoci, pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Patrząc na ciasto i na zdjęcia , aż się rozmarzyłam. Jaki świat jest piękny;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasto wygląda przepysznie....a zdjęcia rewelka..

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja poki co ciesze sie ich smakiem w czystej formie. Ale czas na takie ciasta tez przyjdzie i bedzie trwac, oj tak!

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie ciasto zawsze będzie mi się kojarzyć z dzieciństwem :) Moja mama robiła takie ucierańce na oleju z truskawkami :) A jeśli o olej chodzi to zawsze podkreślała, żeby brać rzepakowy, bo nie ma smaku i nie zagłusza truskawek :) Mniam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwazam że najlepszy jest słonecznikowy...ale zaraz na drugim miejscu rzepakowy, ja tez lubię takie ciasta, pozdrawiam:)

      Usuń
  15. dziękuję za przepis, gdzie nie trzeba wagi kuchennej, będę zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja również nigdy nie zdążę się nacieszyć truskawkami.
    Tak samo jak szparagami, rabarbarem i innymi sezonowymi pysznościami.
    Ciacho wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kasiu takie ciasta są najlepsze:) ...a truskawkami to ja też się jeszcze nigdy na zapas nei najadłam:) buzia

    OdpowiedzUsuń
  18. czy konieczna jest mąka ziemniaczana?? albo czy można ją czymś zastąpić?? pytam, tylko dlatego,że nie mam jej akurat w domu, do tego ciasta są potrzebne tylko 2 łyżeczki a nie chce mi się lecieć do sklepu:(

    OdpowiedzUsuń
  19. no dobra, jednak przeszłam się do sklepu...
    Ciast robiło się banalnie prosto i szybko, już jest w piekarniku, zobaczymy co z tego będzie?
    pierwszy raz robię ciasto z truskawkami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...mozna upiec bez mąki ziemniaczanej...ale spóźniłam się z informacją:) napisz czy wyszło i jak smakuje, pozdrawiam:)

      Usuń
  20. Witam, ciasto było przepyszne, dobrze wyrosło, jednak truskawki opadły na samo dno i ciężko było je pokroić. Może dlatego że wcisnęłam je w ciasto. Dzisiaj zaczynam jeszcze raz.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Truskawki opadają kiedy są duże lub jesli im pomożemy :) ...nie trzeba wciskać tylko ułozyć na wierzchu, duże truskawki mozna przepołowic i położyć przecięciem do góry, dziękuję i pozdrawiam:)

      Usuń
  21. Z czystym sumieniem mogę napisać,że wyszło tak jak na zdjęciu, teraz truskawki mi nie opadły na samo dno. Dodaję ten przepis do moich ulubionych:) naprawdę PYCHA. Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam serdecznie, od jakiegoś czasu zaglądam tutaj z wielką ciekawością. Ciacho z truskawkami zrobiłam i muszę przyznać, że przypomniało mi ono cudowne lata dzieciństwa kiedy to własnie w ogrodzie ukochanej Babci podczas wakacji pałaszowałam takie samo ciasto. Dziękuję Ci za tak prosty i wspaniały przepis. Na pewno na stałe zagości on w mojej kuchni.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ciasto to także wspomnienie mojego dzieciństwa, moja mama piekła bardzo podobne ale z uzyciem masła nie oleju... smakowało tak samo...
      również pozdrawiam:)

      Usuń
  23. Uwielbiam ciasta właśnie na oleju. na Boże Ciało wypróbowałam Twojego przepisu na Letni tort czekoladowy i o matko? Kolejny zachwyt. Smak, zapach, wygląd tortu, który jadłam dwa lata temu będąc w jakimś małym hoteliku w Niemczech przejazdem podczas urlopu, taki sam. Wówczas jak to na łasucha wypadało kolację musiałam zakończyć porcją tortu, która się do mnie uśmiechała.Twój tort jest strzałem w dziesiątkę.Właściciele hoteliku nazywali ten tort szwarcwaldzkim. W internecie można znaleźć dużo przepisów na niego, ale przyznaję, że twój jest ekstra, przejrzysty i bardzo dobrze podany.
    Wszystkich domowników zachwycił do tego stopnia że, po paru dniach na moją 32 rocznicę ślubu musiałam piec go ponownie. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że smakował tort, ten rzeczywiście przypomina szwarcwaldzki bo i ciasto czekoladowe i krem ze śmietaną, tylko że bez wiśni... ale masz rację ciasta na oleju są świetne, też bardzo je lubię i często piekę. Dziękuję za miłe słowa, bardzo to budujące...pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  24. Bardzo dziękuję za smaczne ciasto! ;) właśnie zrobiłam. z bezą i dodałam trochę śmietany zamiast pół kubka mąki. Pycha...

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...