gry online

17.09.2012

Cukinia nadziewana ziemniakami





Jesienne smaki opanaowały moją kuchnię.
Dziś podam przepis na potrawę, która  mimo prostoty składników, jest zaskakująco smaczna:)
Inspiracją była znowu moja córka, która niedawno przygotowała bakłażany zapiekane z nadzieniem ziemniaczanym.  Pomyślałam, że to całkiem niezły pomysł do wykorzystania i nadziałam podobnie cukinie i kabaczki.  Wyszlo naprawdę bardzo smacznie, polecam na jesienny obiad lub kolację. 

ZAPIEKANA CUKINIA  /LUB KABACZKI /
Z NADZIENIEM ZIEMNIACZANYM

/składniki na 2 osoby/

*  2 cukinie lub kabaczki 
*  4 większe ziemniaki
*  2 cebule
*  plasterek wędzonego boczku
*  6 kawałków suszonych pomidorów z oliwy
*  łyżka bryndzy 
*  kilka łyżek oliwy
*  4 łyżeczki masła
*  natka pietruszki
*  2 ząbki czosnku
*  sól, pieprz
*  majeranek, gałka muszkatałowa

Piekarnik nagrzać do 180stC.
Ziemniaki umyć i ugotować w mundurkach.  Obrać ze skórki i rozgnieść widelcem.
Cebulę posiekać i podsmażyć na oliwie do zeszklenia wraz z pokrojonym boczkiem.
Pomidory wyjąć z zalewy i pokroić w kostkę, natkę pietruszki posiakać.
Do rozgniecionych ziemniaków dodać podsmażoną cebulę, posiekaną natkę, pomidory, rozgnieciony czosnek i doprawić solą, pieprzem (nie żałować!), majerankiem i odrobiną gałki muszkatałowej.
Wymieszać składniki nadzienia.
Cukinie umyć, przekroić wzdłuż, łyżką wyjąć gniazda nasienne a na to miejsce nałożyć farsz z lekką 'górką'
Blachę posmarować oliwą, ułożyć napełnione cukinie, na każdej położyć wiórek masła lub plasterek topliwego sera , plasterki pomidora świeżego i wstawić do zapieczenia na ok 50-60 minut.
Podawać z łyżką jogurtu greckiego.



*



19 komentarzy:

  1. juz zapisałąm i jutro robię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem czy tez będa Ci tak smakować:)

      Usuń
    2. Wyszły pyszne :) dodałam jeszcze do nadzienia paprykę i zamiast bryndzy fetę i posypałam mozarellą :)

      Usuń
    3. Z papryką musiały swietnie smakować, tez myślałam o dodaniu jej następnym razem, cieszę się że smakowało, pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Ale apetycznie tutaj się prezentuje. :) Uwielbiam zapiekaną cukinię, ale nigdy nie wypełniałam jej ziemniakami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis jest rewelacyjny, kwintesencja jesieni! Na pewno wypróbuję! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tych składników musi być pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. to musi byc naprawde smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda pysznie ,aż zgłodniałam na szczęście lodówka zamknięta na kłódkę o tej porze:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ależ kolory!!! taka jesień na talerzu poproszę :) musi być bajecznie pyszna!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł, danie wygląda świetnie , kolorowo,pysznie:)
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie wygląda :) Jeszcze nie jadłam cukinii z takim ziemniaczanym nadzieniem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapowiada się pysznie!
    Chyba się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja dopiero powoli zdaję sobie sprawę z tego, że to koniec lata, a u ciebie już rządzą jesienne smaki :) Ale pięknie wyszła ta "zapiekanka".

    OdpowiedzUsuń
  12. taką cukkinię to ja muszę wypróbować. Wygląda, że ślinka cieknie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam Twoje zdjecia Wrocławia:) ....a z takimi cukiniami też bym sie polubiła:) Pozdrawiam Kasiu:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kass chyba bym nie wpadła na takie połączenie a jest rewelacyjne , złóż córce gratulacje pomysłu , oj rosnie CI Kasia konkurencja ;);)

    OdpowiedzUsuń
  15. ostatnio zajadam się cukinią ale nadziewanej ziemniakami nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  16. fajny pomysl na cukinie :)

    swietne zdjecia :)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...