gry online

24.04.2013

Truskawkowe lody jogurtowe




Pogoda taka ciepła, że czas pomyśleć o lodach, a najlepiej już potrenować:)... nie jedzenie, tylko robienie lodów ma się rozumieć:)
Sezon rozpoczęłam lodami jogurtowymi o smaku truskawkowym.  Muszę przyznać, że początek był bardzo smaczny, mimo że truskawki importowane.... a kiedy będą już nasze,  polskie, soczyste i aromatyczne... mmmm :) dopiero będzie się działo!   Z tartą porzeczkową lody smakują wybornie... rozpusta w biały dzień!  
Robiłam je w maszynce do lodów ale równie dobrze można je po prostu zamrozić w zamrażarce.
Polecam!




TRUSKAWKOWE LODY JOGURTOWE
/ wychodzi 1250ml  lodów/

*  300g jogurtu naturalnego
*  300g śmietanki 30%
*  300g oczyszczonych truskawek
*  100g cukru
*  1 łyżka soku z cytryny




Truskawki rozdrobnić, dosypać cukier i jogurt, sok z cytryny i zmiksować blenderem lub żyrafą.
Do drugiej miski wlać zimną śmietanę kremową i ubić na sztywno.
Do truskawek dodać ubitą śmietanę i niezbyt energicznie wymieszać.  Masa powinna mieć gęstość kwaśnej śmietany.  
Włączyć przygotowaną wcześniej maszynkę do lodów, po chwili przełożyć masę.  Powinny się chłodzić ok 40 minut.
Jeśli nie robimy lodów w maszynce, przekładamy masę do pojemników plastikowych i wkładamy do zamrożenia.  Co jakiś czas - np co godzinę przemieszać łyżką, żeby równomiernie się mroziły.  Po 3-4 godzinach powinny być dobre do jedzenia.
Smacznego!  



*



11 komentarzy:

  1. takich smaków mi teraz potrzeba :) boskie!

    OdpowiedzUsuń
  2. ojej już lato u ciebie Kasiu

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ mi zapachniało truskawkami! To jeden z moich ulubionych lodowych smaków!

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, tak - sztuka robienia lodów do łatwych nie należy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam bardzo wiosennie.Fajnie tu u Ciebie,bardzo słodko i kolorowo.Zostaję za dłużej,a Ciebie zapraszam do Dobrych Czasów.Lody lubię a te na Twoich fotkach są wyjątkowo apetyczne

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie smakowite! Nie robiłam jeszcze nigdy. Odkładam to na czas bliżej nieokreślony.
    Pozdrowienia Kasiu:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jogurtowych lodów jeszcze nie robiłam ...nie mam maszynki, a o takim mieszaniu co jakiś czas zapominam:) .... ale musze sobie kiedys takowe zrobić, bo na pewno są leciutkie jak chmurka:) buziaki Kasiu

    OdpowiedzUsuń
  8. Lody mniam. I to truskawkowe moje ukochane:) A tu zimno znowu..Nic, wolniej będą się rozmrażać:)Przepis zanotowałam.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...