gry online

21.10.2013

Kurczak z warzywami pieczony w garnku rzymskim czyli RÖMERTOPF



Jaka u Was jesień?  Bo u mnie bardzo kolorowa i ciepła.   Taką lubię :)
Jedynie w czasie porannych spacerów jest znacznie chłodniej i mglisto.  Czas, który lubię, jest pięknie:)  




Nie było mnie kilka dni we Wrocławiu, w tym czasie park zmienił się nie do poznania.  Liście spadły na trawniki i alejki, dzięki czemu odsłoniło się niebo i o ironio - zrobiło się jaśniej.  Bardzo lubię iść po kolorowym dywanie, szeleszczącym pod nogami.  W tym złoto-rudym otoczeniu można łatwo zgubić psy... Norka zlewa się z liśćmi klonów i kasztanowców a futro Kai wtapia się idealnie w kolory lipy.





Dzisiaj zapraszam na świetne, jesienne danie.  Kurczak pieczony z warzywami jest treściwy i aromatyczny. Potrawa wręcz idealna na obiad lub kolację, zwłaszcza w ciemne i szare dni.  Ma jeszcze tę zaletę, że robi się samo!  Wrzucamy do garnka to co trzeba i zapominamy na ok 1,5-2 godziny.  Pieczenie w garnku rzymskim daje nam pewność, że  na pewno się nie przypali, a nawet będzie bardzo soczysty. Nie musimy niczego sprawdzać ani doglądać. Polecam!

KURCZAK Z WARZYWAMI PIECZONY W ROMERTOPF

*  świeży kurczak do 1,5 kg (najlepiej wiejski lub zagrodowy)
*  3 cebule
*  3 marchewki
*   mały por
*   korzeń pietruszki
*   kawałek selera
*   natka pietruszki
*   2 łyzki oliwy lub oleju roślinnego
*  5-6 ząbków czosnku
*   sól, pieprz, majeranek

Kurczaka wymyć, osuszyć i natrzeć solą.  Wierzch popieprzyć i posypać majerankiem.
Cebulę obrać i pokroić.  Marchew i pietruszkę po obraniu pokroić w plasterki a seler w małe kawałki. Natomiast  por i czosnek w półplasterki.  Posiekać natkę pietruszki.  
Garnek namoczyć w zimnej wodzie przez co najmniej 15-20 minut, po czym wytrzeć z nadmiaru wody.
Na dno garnka wylać 1 łyżkę oliwy, ułożyć kurczaka i dookoła umieścić wymieszane warzywa.  Wierzch polać drugą łyżką oliwy.  Przykryć garnek, wstawić do zimnego piekarnika i włączyć nastawiając temperaturę 180stC.  Piec przez 1,5 godziny.  Po tym czasie zdjąć pokrywkę i dopiec jeszcze 20-30 minut aż będzie zupełnie miękki. 
Podawać z ziemniakami z wody lub ryżem.  
Smacznego!


*







12 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie,niestety garnka jeszcze się nie dorobiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten garnek do pieczenia bez tłuszczu jest świetny, zwłaszcza mięsa, ale tez pyszne są warzywa, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie to wyglada.Ja sie zbieram do kupna takiego garnka,i jak mam pieniadze to nie ma garnka w moim ulubionym sklepie a jak i odwrotnie:) ale przyjdzie i na niego czas:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam garnek rzymski,a le zawsze bałam się w nim zrobić mięso. Tylko chleb. Hm..pora się przekonać do zmian.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię mięso z garnka rzymskiego, ale dwa podejścia z kurczakiem było bardzo nieudane - wylazło z kuraka tyle wody, że koniec końców udusił się w wodzie a nie upiekł. Jesień i zima to takie pory roku kiedy garnek częściej jest w użyciu w mojej kuchni.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wole zeliwne bo masywniejsze i pewniejsze w uzyciu. Ale ta Frida to musi byc rozrabiara i pomimo, ze ladny pyszczek, to do urody mojej-bylej szaro-burej kotki jeszcze jej daleko ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też kocham taka jesień.
    Dzisiaj u nas było już deszczowo trochę.
    Niezwykle smacznie ta potrawa wygląda.
    Też mam te garnki, nawet trzy bo siostra mi przywiozła i je używam.

    Miłego weekendu .

    OdpowiedzUsuń
  8. Sam mam i używam - i są super. polecam :) tu kupione.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy raz upieklam kurczaka z warzywami i katastrofa.Piekłam 1,5 godz.w 150 stpniach z termoobiegiem,mięso było krwiste i pełno wody.Co źle robiłam?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że nic źle nie zrobiłaś, kurczaki fermowe (które najczęściej są kupowane) sa mokre a ich mięso jest luźne - po prostu ma sporo w sobie płynów, ja kupuję kurczaki wiejskie lub zagrodowe - sa one karmione zdrowiej i dzięki temu że biegają po zagrodzie mają sprężyste mięso, bardziej zwarte - one pieką się w garnku rzymskim ładniej. Pamiętaj jednak że mięso pieczone w takim garnku zawsze będzie wilgotniejsze niż pieczone tradycyjnie,do niego nie dodaje się tłuszczu dlatego jest zdrowsze. Kurczak tak pieczony nigdy nie ma chrupiącej i przypieczonej skórki... coś za coś. pozdrawiam:)

      Usuń
    2. ... zapomniałam dodać, że przy pieczeniu w garnku rzymskim nie trzeba właczać termoobiegu, w niższej temperaturze garnek słabiej się nagrzewa i pewno dlatego kurczak był krwisty. Trzeba było zamknąć garnek i dopiec jeszcze...

      Usuń
  10. Wielkie dzięki.Mam nadzieję ,że z czasem dojdę do wprawy i kurczaczek będzie tak ładny jak Twój.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...